Personuppgiftspolicy
Din personlige informasjon
SURFAKADEMIN Ingen Ka Oi AB // B ("vi", "oss") vet hvor viktig det er med integriteten til våre kunder og besøkende på nettstedet, og vårt mål med denne policyen er å beskrive tydelig og oversiktlig for deg hvordan vi samler inn, bruker, viser, overfører og lagrer informasjonen din slik at du føler deg trygg på at dine personlige data er i sikker lagring. Vi utfører all behandling av personopplysninger i samsvar med EUs databeskyttelsesforordning GDPR. til oss eller vi samler inn personopplysninger fra deg, vil dataene bli behandlet i samsvar med denne personopplysningspolitikken.
Personvern Ansvarsfraskrivelse
Denne personvernpolitikken gjelder tjenester og produkter levert av Surf Academy og Yogi Academy.
Du kan kontakte oss på jagvillsurfa@surfakademin.se
Innsamling av personopplysninger
Hvilken personlig informasjon det er
Personopplysninger er alle slags opplysninger som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person som er i live. Dette gjelder for eksempel navn, personnummer, adresser, e-postadresser og telefonnummer. Dette gjelder for eksempel bestillingsnumre og krypterte data og forskjellige typer elektroniske identiteter, for eksempel IP-nummer, hvis de kan knyttes til fysiske personer.
Hvordan vi samler inn personlig informasjon og hvilken informasjon vi samler inn
Vi samler inn personopplysninger på flere måter, men først og fremst direkte fra deg.
Informasjon samlet inn i forbindelse med bestilling og reise
Når du bestiller en tur på Surfakademin.se // Yogiakademin.se, samler vi inn personlig informasjon fra deg for å oppfylle bestillingen. Det er informasjon om navn, fødselsdato, alder og kjønn for alle reisende på bestillingen, og adresse og kontaktinformasjon for hovedreisende. I forbindelse med bestilling samler vi også inn betalingsdetaljer for hovedreisende.
Hvis bookingen inkluderer barn, samler vi inn den samme informasjonen som ovenfor om barnet.
Hvis du foretar en bestilling som inkluderer flere personer, bør du sørge for at alle de berørte personer er klar over denne personopplysningspolitikken og lar deg sende personopplysninger til oss.
Når du tar en tur med oss, samler vi også informasjon om turen. I tillegg til informasjonen ovenfor, bestillingsnummer, destinasjon, reiselengde og hvilke andre tjenester du valgte å bruke i løpet av turen.
Informasjon samlet inn via personlig kontakt
Vi samler inn personlig informasjon fra deg når du kontakter oss, for eksempel gjennom kundeservice, e-post, telefon eller på andre måter. Først og fremst samler vi inn den personlige informasjonen som trengs for å svare på spørsmålet ditt eller håndtere saken din. Det er detaljer om navn og bestillingsnumre. Avhengig av hvordan du velger å kontakte oss, kan vi også samle kontaktinformasjon som f.eks e-postadresse eller telefonnummer.
I personlig kontakt samler vi også inn den andre personlige informasjonen som du selv velger å gi oss. Det kan f.eks. være informasjon om allergier, helsemessige forhold eller annen informasjon om deg eller andre på turen eller bestillingen din.
Informasjon samlet inn når du abonnerer på en e-post som inneholder inspirasjon og tilbud
Hvis du velger å abonnere på en e-post som inneholder inspirasjon og tilbud fra oss, samler vi inn navn og e-postadresse for å sende deg en e-post. Hvis du velger å forlate, samler vi også informasjon om postnummeret og hjemlandet.
Informasjon samlet inn fra noen andre enn deg
Ved bestilling og når du kontakter oss i forskjellige tilfeller ser det ut til at en person gir personlig informasjon om en eller flere andre personer i et reiseselskap. Vi antar at personen som gir informasjonen har samtykke fra alle reisende til å gi denne personlige informasjonen. Hvis du ikke har foretatt en bestilling selv, men noen andre har foretatt en bestilling der du er inkludert, samler vi inn personlig informasjon om deg fra den personen. Det samme gjelder hvis noen andre har vært i kontakt med oss på dine vegne.
For å holde dine personopplysninger oppdaterte og korrekte, supplerer og oppdaterer vi dine personopplysninger gjennom innsamlingen av private og offentlige poster. Dette gjelder f.eks. adresseopplysninger og personnummer.
Håndtering og lagring av personopplysninger
Surf Academy sitt juridiske grunnlag for behandling av din personlige informasjon
Vi behandler dine personopplysninger lovlig. Det kan hende at de samme personopplysningene behandles både på grunnlag av oppfyllelsen av reiseavtalen, spesifikt ved samtykke eller på bakgrunn av at informasjonen er nødvendig for å oppfylle andre juridiske forpliktelser. Dette betyr at selv om du opphever ditt samtykke og behandlingen basert på samtykket opphører, kan personopplysningene fremdeles forbli hos oss til andre formål. I hovedsak behandler vi informasjonen din for å oppfylle en avtale der du er part, for eksempel reisevilkårene, eller basert på en legitim interesse, for eksempel i markedsføringsøyemed.
Gavekort
Hvis du kjøper et gavekort eller har utstedt et gavekort til deg, vil vi håndtere din personlige informasjon for å vise og administrere gavekortet. Vi bruker mottakerens e-postadresse eller mobiltelefonnummer for å sende ut digitale gavekort og kundens e-postadresse for å kunne sende en kopi av bekreftelsen. Vi bruker navn, adresse og telefonnummer for å kunne stille ut og levere fysiske gavekort. Vi håndterer betalingsinformasjonen din for å behandle betalingen.
Hvis du kjøper et gavekort gjennom et selskap, bruker vi den personlige informasjonen du oppgir angående kunde, leveransemottaker og fakturaadresse for å kunne utstede gavekort og gjennomføre fakturering.
Hvis du velger å legge inn personlig informasjon i meldingsfeltet, samler vi den inn.
kundebehandling
Vi bruker din personlige informasjon for å gi deg service hvis du kontakter oss med spørsmål, kommentarer eller f.eks. klager. Vi bruker ditt navn og bestillingsnummer for å identifisere deg og turen. Vi bruker kontaktinformasjonen din, for eksempel e-postadresse og telefonnummer for å kontakte deg i forbindelse med spørsmål og saker. Vi kan også bruke all den andre personlige informasjonen vi samler inn om deg for å håndtere spørsmålet eller saken din, avhengig av hva som er relevant i hvert tilfelle.
Overføring av informasjon
Når du har bestilt en tur hos oss, bruker vi den personlige informasjonen din til å sende en bestillingsbekreftelse, viktig informasjon om din kommende tur og tilbud relatert til turen. Slike utsendelser vil bli sendt til e-postadressen som er oppgitt i forbindelse med bestilling.
Markedsføring og personifisering
Hvis du har valgt å motta e-poster som inneholder inspirasjon og tilbud fra oss, bruker vi din personlige informasjon til å sende e-post til deg og for å tilpasse innholdet i e-posten til deg. Det er både e-postadressen din og delvis din reiselogg, ditt brukermønster og dine preferanser. Ved å bruke denne informasjonen kan vi gi deg tilbudene som vi tror du har størst interesse og nytte av.
juridiske krav
Endelig kan behandling av dine personopplysninger også finne sted for at vi skal kunne oppfylle forpliktelser i henhold til lover og regler, som gjeldende sikkerhet og regnskap.
perioder av retensjon
Surf Academy // Yogi Academy følger god praksis i reiselivsbransjen. Vi lagrer dine personopplysninger så lenge som er nødvendig for formålet med behandlingen.
Vi lagrer all personlig informasjon vi samler inn i vår kundedatabase. I kundedatabasen lagres personopplysninger og reisehistorie i to (2) år hvis du ikke har avtalt at vi kan lagre informasjonen din lenger. Hvis du spesifikt godtar det, lagrer vi dine personopplysninger i opptil 10 år.
Hvis du annonserer innen to år etter den siste turen, lagrer vi all informasjonen din i ti år.
Hvis du abonnerer på e-poster som inneholder inspirasjon og tilbud, vil kontaktinformasjonen din bli lagret så lenge du velger å fortsette å motta slike e-poster.
De samme personopplysningene kan lagres flere forskjellige steder for forskjellige formål. Dette kan bety at en oppgave som er fjernet fra et system fordi den ikke lenger er nødvendig, kan forbli i et annet system der det er lagret med støtte fra samtykke eller for et annet formål der personopplysningene fremdeles er nødvendige.
Utlevering av personopplysninger
Kontraktspartnere og IT-leverandører
Vi bruker en rekke forskjellige IT-tjenester og IT-systemer i vår virksomhet. I noen av disse lagres og håndteres personopplysninger. Vi bryr oss om ditt personvern og sikkerheten til informasjonen din i all slik håndtering. Noen systemer er installert lokalt hos oss, og bare de ansatte har tilgang til dataene. I disse tilfellene foretas ingen overføring til en tredjepart. Imidlertid er noen systemer skyløsninger eller installert hos leverandøren og betyr at vi overfører personopplysninger til leverandøren. I disse tilfellene er leverandøren vår personopplysningsassistent og håndterer informasjonen på oppgaven vår og i henhold til våre instruksjoner.
Interne IT-systemer
Internt håndterer vi personopplysninger i vår kundedatabase, i våre bestillings- og salgssupportsystemer, i vårt kundeservicesystem og i et system for datastyring og forbedring av data. Disse systemene er designet for å levere tjenestene du har bestilt fra oss og for å håndtere spørsmål og kundebehandling i forbindelse med utførelsen av disse tjenestene. I disse systemene kan alle personopplysningene vi samler inn håndteres.
Betalingsløsninger og gavekort
Vi bruker eksterne leverandører til å håndtere betalinger og gavekort. Disse leverandørene har tilgang til personopplysninger i form av navn, adresser og betalingsinformasjon. Denne håndteringen er nødvendig for at vi skal kunne levere tjenestene du har bestilt fra oss.
Dine rettigheter
Nødvendig håndtering av personopplysninger og håndtering med støtte fra samtykke Personlig databehandling som er nødvendig for at vi skal utføre en avtale med deg, for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse, eller som er
nødvendig med hensyn til vår legitime interesse er tillatt uten samtykke. For at vi skal samle inn og behandle dine personopplysninger til noe annet formål, må du imidlertid samtykke til behandlingen. Du samtykker til håndtering av dine personopplysninger i forbindelse med bruken av våre tjenester på Surfakademin.se // Yogiakademin.se.
Tilbaketrekking av samtykke
Du kan når som helst velge å trekke tilbake ditt samtykke ved å kontakte oss på kontaktinformasjonen ovenfor. Hvis du opphever ditt samtykke, vil vi slette personopplysningene og avbryte behandlingen som ble gjenstand for samtykket.
Det kan hende at de samme personopplysningene behandles både med støtte fra samtykke og med støtte til at informasjonen er nødvendig eller med støtte fra andre regler. Dette betyr at selv om du opphever ditt samtykke og behandlingen basert på samtykket opphører, kan personopplysningene fremdeles forbli hos oss til andre formål.
Rett til å få informasjon og rett til å kontrollere informasjonen din
Hvis du ønsker informasjon om hvilken informasjon vi har registrert om deg, kan du søke skriftlig på adressen ovenfor. Utdraget leveres på forespørsel og er gratis en gang i året.
Du har rett til å be om at informasjonen om deg blir slettet, supplert eller korrigert. Du har også rett til å be om at behandlingen av dine personopplysninger begrenses til visse formål, og for eksempel ikke brukes til direkte mail eller såkalt. profilering.
Hva skjer hvis du ikke vil at vi skal håndtere din personlige informasjon
Vi må behandle visse personopplysninger for å kunne levere tjenestene og produktene du har bedt om fra oss. Hvis du selv reserverer på nettet, er denne informasjonen merket slik at du tydelig kan se hvem det er. Hvis du ikke ønsker å sende inn slik informasjon eller be om at vi sletter slik informasjon, vil vi ikke kunne tilby tjenesten eller produktet.
Hvis du ber om at vi ikke behandler din personlige informasjon for markedsføring eller profilering, vil du ikke kunne motta tilpassede tilbud og kommunikasjoner fra oss, og noen digitale tjenester kan ikke brukes eller ikke fungerer som de skal i alle henseender.
Cookies
På Surfakademin.se bruker vi informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din, for å samle informasjon for markedsføringen vår og for å utvikle nettsteder. Informasjonen lagres anonymt. Noen personopplysninger kan håndteres av informasjonskapsler på Surfakademin.se
Hvis du vil klage
Alle som mener at et selskap krenker GDPR, kan henvende seg til Datatilsynet. Les mer på det svenske datatilsynets nettsted